Saturday, March 23, 2013

Terikat.

Tiada apa boleh dibuat dengan kenangan masa lepas. Sudah lepas. Namun banyak dari kita, masih terperangkap dengan perasaan-perasaan yang lepas. Kadang terbawa-bawa. Termasuk aku. 

Kejamnya aku membawa diri terikat dengan perasaan-perasaan yang lepas. Tetapi bukan aku tidak selalu sedar, aku banyak membuang masa. Ya, tiada apa boleh dibuat dengan masa lepas.

Ada satu ritual, aku terbaca entah di mana.

'Genggam tangan, bawa ke dada. Baca Surah Al-Fatihah sebab 3 kali, selawat kemudiannya bacakan niat dan berdoa meminta kepada Allah agar dihapuskan kenangan-kenangan yang kita sudah tidak mahu ingat dengan cara yang baik.Kemudian, tangan yang digenggam tadi membuat gerakan fizikal seperti membuang sesuatu dari dalam dada.' 

Kemudian, yakin dengan permohonan ini.

Cubalah. Beritahu aku hasilnya.


No comments: